برای تدوین محتوا یا مقالات جهت بارگذاری در وب سایت باید به نکات زیر توجه داشت:
- مخاطب شناسی (انتخاب کاربران هدف)
- نتخاب و استفاده صحیح از کلیدواژهها
- استفاده از از کلمات کلیدی متناسب با محتوا
- استفاده از سایت گوگل ترند
- 3.طول مناسب مقالات
- میانگین نرمال مقالات بین 1000 تا 2000 کلمه است. البته در بعضی مقالات تخصصی تا 3500 کلمه هم این میزان افزایش پیدا می کند.
- رعایت نکات نگارشی تولید محتوا و استفاده از هدینگ ها
- متن شما نباید غلط نگارشی یا غلط املایی داشته باشد. این باعث پایین آمدن رتبه سایت و کاهش کاربرانتان می شود.
- سئو کردن تایتل و متادیسکریپشن
- از واژه های جذاب در متا و عنوان استفاده شود. با این کار مخاطبین شما بیشتر به کلیک کردن تشویق می شوند.
- استفاده تصویر، ویدیو و… در مقالات
- استفاده از تصاویر، ویدیو ها، تصاویر اینفوگرافیک، پادکست و… در یک مقاله سئو شده بسیار پر اهمیت است. مخصوصا اگر محتوایی که شما تولید میکنید یونیک باشد. با این کار به مقالات خودتان روح میدهید.
- لینک دهی ها در بدنه مقالات
- برای اینکه مقاله شما در موتورهای جست و جو به راحتی سرچ شود از لینک های مناسب و کاربردی برای مقالاتتان استفاده کنید.
- بروز رسانی مقالات
- یکی از نکات مهمی که باید در نوشتن یک مقاله سئو شده به آن توجه کنیم، بروزرسانی مرتب مقالات سایت اسات. گوگل بروزرسانی محتوا را به عنوان یک سینگنال مثبت دریافت میکند و به آن اهمیت میدهد. با بروزرسانی مقالات ما به گوگل میفهمانیم که محتوای ما یک محتوای زنده و مهم هستند. سعی کنید در بازه های زمانی مرتبی به روزرسانی محتوا بپردازید.
چک لیست نگارش مقالات سئو شده:
- انتخاب عنوان مقاله
- سرفصل ها در چک لیست مقالات
- بدنه مقاله
4.دعوت به اقدام
5.ویرایش
6.توجه به خوانایی مقاله سئو شده (قالبیت فهم و روان بودن)
7.استفاده از تصویر در محتوا
8.استفاده از روش محتوا تاپیک کلاستر (شیوه کار به اینگونه است که شما برای مقاله سئو شده خود چندین مقاله حول کلمه کلیدی آن مینویسید که با کلمه کلیدی مقاله شما ارتباط موضوعی دارند و میان آن ها یک لینک سازی داخلی به وجود می آید.)
برای توضیحات بیشتر می توانید به «مقالات سئو شده» مراجعه نمایید.